You are here: Home » Nezařazené » Nestěžujte život uživatelům mobilního zařízení

Nestěžujte život uživatelům mobilního zařízení

Počet návštěvníků z mobilních zařízení každý rok významně roste. Zvláště pokud máte web zaměřený na IT tak během poměrně krátké doby se dočkáte situace, že budete mít více návštěv z tabletů a chytrých telefonů než z notebooků a desktopů. Také zisky z reklam na mobilních zařízení rostou. Takže se to chce dobře připravit.

V dnešní době už se jen velice málo informací nachází výhradně u vás. Je tu silná konkurence a navíc různé automatické weby, které kopírují všechno, co dokáží přečíst. Takže pokud bude váš web nevhodný pro mobilní zařízení, tak si návštěvníci najdou obsah jinde a vy máte prostě smůlu.

Testování vzhledu na mobilních zařízení

Pro otestování, jak váš web bude vypadat na mobilních zařízení nepotřebujete koupit tablet a chytrý telefon. Existují totiž takzvané emulátory. Dají se buď stáhnout anebo můžete použít některý z těch online.

Přeštěte si   Pár záblesků z minulosti, které fungují i na dnešních webech

Velmi dobrý je projekt Screenfly. Na rozdíl od ostatních je rychlý, nezdržuje se zbytečnostmi a hlavně je zdarma. Můžete si v něm snadno prohlédnou váš web na monitorech v různém rozlišení, nejrozšířenějších tabletech a telefonech.

Během chvilky tak máte jasno, jak váš web bude vypadat pro mobilní návštěvníky. Zvláště pokud používáte pro váš web nějakou šablonu co je zdarma, můžete zjistit, že je třeba responzivní a na mobilních zařízeních vypadá úplně jinak. Podobně jako n-host.cz, který používá WordPress šablonu twenty fourteen.

Responzivní vzhled může být naprosto odlišný od toho klasického.

Responzivní vzhled může být naprosto odlišný od toho klasického.

Někteří lidé už pomalu objevují i kouzlo smart TV, kde si prohlíží například zábavná videa. Výhodou Screenfly je, že poskytuje i testování pro ně.

Responzivní design

Responzivní šablony jsou velice oblíbené, protože dokáží přeskupit prvky na stránce, tak že často vznikne úplně nový vzhled, který je ovšem daleko přívětivější pro návštěvníky z mobilních zařízení.

Přeštěte si   Proč nepoužívat infinite scroll

Pokud se rozhodnete si takový vzhled udělat, tak vás předem upozorňuji, že to není nic jednoduchého. Vlastně děláte místo jednoho designu hned tři. Základní pro notebooky a desktopy, tablety a pak mobilní telefony. Přitom každý je většinou odlišný rozložením prvků a je třeba dbát na dobrou ovladatelnost a vhodné uživatelské prostředí.

Responzivní design, také ulehčuje přístup k webu. V podstatě nepotřebujete vlastní takzvanou mobilní verzi. Většina stránek jí umísťuje na subdoménu m (m.facebook.com, m.wikipedia.org).

Pozor na velké prvky

I responzivní web může mít obrovské problémy, pokud se někam do postranní lišty rozhodnete umístit obrovský grafický prvek. Takové bannery 300×600, které jsou oblíbené na Google AdSense rozhodně nepotěší návštěvníky. Zatímco nějaké odstrollování na počítači není žádný problém (600px na výšku dnes jsou často jedna polovina až jedna třetina okna prohlížeče), tak u mobilních zařízení to znamená jednu stránku plnou otravné reklamy. Ostatní Google AdSense právě kvůli tomu zavedl i formát responzivní reklamy, který se sám přeskládá.

Přeštěte si   Co je nového ve WordPress 4.7

Pokud tedy váš web navštěvuje hodně lidí z mobilních zařízení zkuste zauvažovat o zpřeházení prvků s velkou reklamou, jejich nahrazení za jiný formát anebo úpravu stránky, tak aby se reklama vůbec nezobrazovala.

Dalším problémem jsou široké reklamy. Je fajn, že za 728×90 inzerenti dobře platí. Jestli ale takovýto velký pruh vložíte násilně do šablony, může to mít za následek problémy. Opět zvažte zdali reklamu pro mobilní zařízení rovnou nevypnout anebo nenahradit za textovou.

Share Button

Programuju v PHP už několik let spíše pro zábavu. Baví mě WordPress, protože tak lenivým lidem jako jsem já ušetří spoustu času. A rád sbírám reklamní flash disky. Tento blog používám pro utřídění myšlenek.

http://n-host.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *