You are here: Home » Nezařazené » Jak vydělat peníze na blogu

Jak vydělat peníze na blogu

Spousta lidí bloguje jen tak pro zábavu, ale v jeden okamžik je napadne, jaké by to bylo mít tu nějakou reklamu, která by mi pomohla zaplatit náklady. S trochou štěstí by to mohlo vynést i pár stovek navíc.

Začít vydělávat na blogu není až zas tak náročné. Existuje několik způsobů, ale žádný z nich většinou nepřinese ani tisíc korun za měsíc. Vše se totiž odvíjí od toho jak moc chcete obtěžovat návštěvníky a jakou máte návštěvnost.

Pokud s vyděláváním na internetu nemáte žádné zkušenosti, tak počítejte s tím, že se nedostanete přes pár desetikorun na tisíc zobrazení stránky. Takže jestli máte návštěvnost třeba 5 tisíc lidí za měsíc a ti udělají 8 tisíc zobrazení s trochou štěstí při 40 Kč na 1000 zobrazení vyděláte 320 Kč měsíčně. To není zas tak moc co?

Je třeba si tedy položit otázku jestli do toho jít a jak moc. Jakmile se totiž pustíte do vydělávání peněz, je třeba si uvědomit, že to je vlastně podnikání a z podnikání chce mít stát také nějakou tu korunku do své kapsy. Většinou ale nejde přímo o jakýsi podíl na zisku, spíše zaplatíte peníze na sociálním a zdravotním. Což nejsou zrovna malé částky. Samozřejmě pokud už pracujete anebo studujete jsou o dost nižší, ale tohle téma je obsáhlejší a náročnější. Věnuje se mu například web jakpodnikat.cz.

Přeštěte si   Co je nového ve WordPress 4.7

Ale teď už se pojďme podívat, jak to vlastně v internetovém vydělávání vlastně chodí.

Celkem existují tři pilíře, které vám budou blogování financovat.

  1. Příjem z článků
  2. Příjem ze zobrazování reklamy
  3. Příjem ze SEO

Příjem z článků

Vaše články čtou lidé. Pokud máte tu správnou cílovou skupinu pro inzerenta (toho kdo si chce koupit reklamu), můžete za jeden reklamní článek, který napíšete dostat poměrně hodně peněz. Cena záleží na konkurenci v oboru. Jestli máte na trhu jediný blog z oboru můžete dostat za jednoho čtenáře i několik korun. Naopak na témata probírána všude možně je většinou těžké získat inzerenta. Tam se preferují spíše velké weby s velkým počtem čtenářů.

Dejme tomu, že máte nějaký komerčně zajímavý obor, kde je cena za čtenáře 1 Kč. Takže pokud si váš průměrný článek přečte 300 lidí je cena 300 Kč. Většinou se ještě připočítávají peníze za napsání článku a pak různé bonusy za dobré SEO faktory. To jsou Google Page Rank a Srank. To je také na delší povídání, ale vysoké ranky dokáží cenu často vyhnat do závratných výšin.

Přeštěte si   Měření rychlosti načítání stránek

Prodej článků se většinou realizuje přes takzvané Pay Per Post systémy. Které zprostředkovávají kontakt mezi inzerentem a blogerem. Zajistí i bezpečný převod peněz. Většinou si vezmou nějaký podíl.

Příjem ze zobrazování reklam

Tento druh reklamy vidíte prakticky na každém webu. Zobrazují se nějaké reklamní bannery, za které inzerent platí. Obchodní modely jsou nejčastěji tři.

  • PPI – pay per impression – platba za zobrazení
  • PPC – pay per click – platba za klik
  • Affiliate – provize za prodej
  • Pronájem reklamní plochy

Největší reklamní sítě u nás jako AdSense a Sklik. Obě kombinují PPC a PPI. Cena záleží hodně od sezóny a tématickému zaměření. Může být od koruny za proklik až po desítky korun. Většina majitelů webů je využívá jako zálohu, když ostatní zrovna nemají vyprodanou reklamu.

Affiliate je kategorie sama pro sebe. Zaregistrujete se jako partner a zobrazujete reklamu. Když se vám podaří něco prodat dostanete podíl. V affiliate je v současné době pro menší weby asi nejvíce peněz, jen je třeba vybrat vhodné téma a správně jej umět prodat.

Pronájem reklam je asi nejbezpečnější metoda jak vydělat peníze. Stačí si najít inzerenta nabídnout mu místo na stránkách, on pošle reklamu, nahodíte jí na web a pak už jen píšete články. O víc se nestaráte. Pokud bude spokojený reklamu prodlouží. Samozřejmě není to vždy tak jednoduché vhodného inzerenta najít, a proto existují reklamní systémy jako je AdExpert. Po přidání webu se začnete zobrazovat v katalogu a inzerent si vás tam může najít.

Přeštěte si   Potřebuji pro WordPress SEO pluginy?

Ve většině případů se vyplatí inzerenta ale hledat spíše sami. To znamená mít aktivně na stránkách napsáno, že ta a ta reklamní plocha je k pronájmu a přibližnou cenu.

Příjem ze SEO

Lidé a společnosti nabízející optimalizaci pro vyhledávače většinou pro své klienty nakupují zpětné odkazy v různé formě. Většinou preferují weby s vysokými ranky. Google Page Rank a Srank 2 a více. Téměř vždy hledají tématické weby, které jsou stejného zaměření jako jejich klienti. Takováto podivná nabídka vám už možná přišla. Většinou chtějí zpětný odkaz, který stačí dát někam do rohu menu a dále se o něj nestarat. Výhodou je, že tam neruší návštěvníky a doba pronájmu je tři a více měsíců. Cena se pohybuje v řádech desítek korun za měsíc, ale s každým rankem rychle roste. Například u Google Page Rank 6 a více už je třeba tisíc na měsíc.

Share Button

Programuju v PHP už několik let spíše pro zábavu. Baví mě WordPress, protože tak lenivým lidem jako jsem já ušetří spoustu času. A rád sbírám reklamní flash disky. Tento blog používám pro utřídění myšlenek.

http://n-host.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *