Společnost Twitter přidala do repositáře na WordPress.org svůj vlastní plugin Twitter. Měl by toho umět celkem dost. Od Twitter cards, přes napojení na Twitter analytics až po klasická tlačítka. Vyzkoušel jsem ho a otestoval.
Pokud používáte z nějakého důvodu starší verzi PHP než 5.4, tak jej ani nezkoušejte. Nebude fungovat (Pro samotný WP sice stačí PHP 5.2.4, ale přicházíte o dost výkonu). Tohle píšu zvláště z důvodu, že u některých sdílených webhostingů je nutné přepnout ručně PHP z 5.3 na 5.4, respektive ideálně rovnou přepněte na verzi 5.6, pokud tomu nebrání některý z pluginů. Projít si požadavky stojí za to hlavně u pluginů, které už delší dobu nebyly aktualizované.
Twitter cards na WordPress
Začneme Twitter cards. Jsou nepochybně super. Při sdílení článku nemusíte vypisovat titulek, což při 140 znacích, mínus něco na zkrácenou adresu, znamená o dost více prostoru pro váš názor. To zvedá šanci na rozjetí komunikace a případné sdílení. Osobně jsem rozchodil klasickou Summary card, která má nadpis, popis o délce 200 znaků a twitter účet. Náhledový obrázek nepoužívám, protože je s nimi moc práce. Pro ideální fungování si jej musíte oříznout na poměr stran 4:3 a jeho minimální velikost musí být 120×120 pixelů.
Co dělat, když ve WordPress chybí horní lišta (admin bar) http://t.co/LVfmNv3Int
— Shima (@Shima1995w) 5. Březen 2015
Jednotlivé údaje pro Summary card se nastavují pod článkem.
Než se pustíte do posílání vylepšených tweetů zkontrolujte si, zdali je vše správně nastavené v Card validator. Pro test je nutné být přihlášený k vašemu Twitter účtu.
Jakmile zjistíte, že vše funguje jak má, ještě nemáte vyhráno, aby Twitter card fungovaly jak mají, je nutné požádat o jejich schválení – dostat se na whitelist. Podmínkou je, že karta musela projít validátorem. Jedná se o vyplnění krátkého formuláře, kde je nutné hlavně mít správně vyplněnou emailovou adresu.
Potvrzení mi dorazilo během několika minut.
Propojení s Twitter analytics
Jak tohle rozchodit, tak na to jsem nepřišel. Bude to mít zřejmě něco společného s měřením reklamy na webu a retargetingem. Ještě to budu muset vyzkoumat. V každém případě reklama pro ČR v Twitter ještě není, tak to trochu postrádá smysl.
Hodila by se ale možnost k článkům stahovat statistiky.
Tlačítka follow a tweet
Prakticky nic extra oproti ostatním pluginům navíc nezískáte. Můžete si nastavit, že po kliknutí na tlačítko tweet bude předvyplněný váš Twitter účet. To však umí většina pluginů, co jsem kdy zkoušel.
Chtělo by to opravdu něco navíc. Například upravit vzhled obou tlačítek, třeba vlastním obrázkem.
Vzhled tweetů v článku
V nastavení si můžete nastavit jaké barvy se použijí u tweetů vložených do článků. WordPress umí po vložení přesné adresy tweetu, jej vložit kompletně celý, včetně grafiky. S novým pluginem si můžete zvolit barvu písma a ohraničení. Není to nic extra, ale pomůže to.
Co dál?
Celkově je plugin hodně jednoduchý. To co umí, zvládá většina SEO pluginů i v základní verzi. Tlačítka mi přijdou trochu odfláknuté. Navíc je problém, že potřebujete mít i ty z konkurenčních sociálních sítích, hlavně Facebook a Google+, takže je tam vkládat po jednom není ideální. Místo toho člověk prostě vezme plugin, co umí všechny.
Opravdu by to chtělo něco navíc. Třeba zmiňované statistiky počtu sdílení. Když už bych dal na web měřící kód, tak bych na oplátku chtěl dostat alespoň seznam lidí, kteří mě sledují a navštívili můj web.