You are here: Home » WordPress » WordPress pro pokročilé

WordPress pro pokročilé

Úspěšně jste si založili svůj blog na WordPress. Za několik měsíců jste překonaly metu dvaceti článků. Na sociálních sítích máte své profily, které každý den přitáhnou pozornost několika lidí. Z vyhledávačů každý den dorazí pár nových návštěvníků. Pod články se objevují komentáře, které už nepřipomínají jen krátké texty lovců zpětných odkazů. Prostě máte za sebou náročný začátek, který byl o tvrdé disciplině anebo trpělivosti. Na každého z nás platí něco jiného že?

Co ale dál? Všechno více méně funguje podle návodů, které jste si přečetli. Počítáte s pozvolným růstem. Možná když napíšete nějaký opravdu dobrý kousek, tak přijde nárazová návštěvnost z které konvertujete stálé návštěvníky. Mezitím by to ale chtělo něco dělat.

Na mailing list není nikdy brzy

Pokud máte dobrý obsah a čtenářům se líbí, což většinou poznáte podle reakci v komentářích a průměrné délky jakou čtenáři stráví čtením vašich výtvorů, je načase začít sbírat emaily. Nadšení čtenáři většinou nemají problém přihlásit se k odběru novinek. Dokonce budou rádi, že jim žádný článek neuteče.

Přeštěte si   Za používání slova WordPress v názvu domény 100.000 USD!

Ať už jsou to jednotky anebo desítky odběratelů, posílat pravidelné novinky se vyplatí. Jednou za měsíc shrnete situaci k tématu o kterém blogujete, přidáte seznam článků s krátkým komentářem a máte v podstatě obsahově hotovo. Stačí přidat odkazy na sociální sítě, několik formalit a odeslat. Část odběratelů nikdy email nedostane, další si jej nepřečtou a někteří se odhlásí. Nebuďte proto zděšeni, když jich přijde jen pár.

Emaily se sbírají několika způsoby. Agresivně pomocí popup oken, opatrně přes widget v postranním panelu a ještě zákeřně. To probíhá tak, že dáte možnost lidem dostávat upozornění, když někdo napíše komentář k článku anebo když nový článek publikujete. Zároveň však souhlasí, že dostanou i newsletter. Umí to například plugin Subscribe To Comments. Dáte k němu hvězdičku a odkaz na podmínky odebírání, kde si to ošetříte. Pak jen vezmete seznam adres a přidáte si je mezi odběratele.

Lišta s upozorněním

Informační (notifikační) lišty se používají převážně pokud něco prodáváte. Například po roce blogování usoudíte, že napíšete ebook a ten budete prodávat. První měsíc jej bude propagovat článek, pak bude půl roku v liště a nakonec na něj uděláte slevovou akci a na tu upozorníte přes lištu s upozorněním, která má pěkný call to action prvek.

Přeštěte si   Shiny Updates ve WordPress 4.6?

To je ovšem běh na dlouhou trať. Do té doby si můžete práci s lištou natrénovat. Například, když rozjedete fakt dobrou diskuzi pod některým ze článků, lišta pomůže nasměřovat tam další čtenáře. Což zvedne počet lidí, kteří budou třeba odebírat komentáře emailem. V některých případech se také vyplatí pro upozornění na aktuální téma, jindy jí využijete na reklamu. Třeba až přijde další sociální síť Twibook plus, založíte si na ní profil a dáte o tom čtenářům vědět.

Důležité je myslet na čtenáře a lištou je moc neotravovat. Tedy aby po zavření zmizela a dále uživatele neotravovala. V podstatě se jedná o takovou vynucenou interakci. Buď kliknou na odkaz v ní anebo jí zavřou. Do té doby bude jen nápadně svítit.

Obsah tvořený komunitou

Jakmile začne vaše komunita růst, je třeba zvážit dát jí možnost ovlivňovat obsah. Pokud počet komentářů neustále roste zkuste zauvažovat nad diskuzním fórem. Nepřehánějte to s počtem kategorii, do začátku stačí jednotky. Když v některé začne být těsno, tak jí prostě rozdělíte.

Přeštěte si   Jak zabránit kopírování stránek

Další důležitou součástí rostoucího blogu jsou ankety. Čím žhavější téma v rámci dané komunity tím lépe. Ankety můžete dávat do článků anebo mohou článek předcházet. Co třeba dát komunitě možnost rozhodnout jestli vyzkoušíte produkt A anebo B a pak na něj napíšete recenzi. Čtenáři zbožňují možnost mít vliv na obsah.

Tím se také dostáváme přímo k obsahu tvořenému komunitou. Běžně se stává, že komentujete nějakou událost, službu anebo produkt a ozve se vám majitel anebo někdo z PR. Napíší obsáhlé vyjádření a přidají kontakt. Neváhejte a využijte toho. Ze získaného materiálu pak napište oficiální článek „Reakce X k článku Y“. Máte oficiální vyjádření se vším všudy. Nemusí se jednat jen o majitele/PR oddělení. Mezi vašimi čtenáři jsou odborníci, kteří mají více zkušeností a praxe. Když něco okomentují tak to často vydá za velmi kvalitní odborný článek, či spíše reakci. Dejte jim prostor. Vyplatí se to.

Share Button

Programuju v PHP už několik let spíše pro zábavu. Baví mě WordPress, protože tak lenivým lidem jako jsem já ušetří spoustu času. A rád sbírám reklamní flash disky. Tento blog používám pro utřídění myšlenek.

http://n-host.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *