You are here: Home » WordPress » Jak funguje vyhledávání ve WordPress

Jak funguje vyhledávání ve WordPress

WordPress má už od začátku zabudovanou funkci pro vyhledávání. Víte jak funguje? Co bere jako prioritu?

Popravdě vyhledávání ve WordPress není žádný velký zázrak. Nic ani zdaleka tak komplikovaného a propracovaného jako algoritmus Google či Seznam. Vlastně ani žádný vyhledávací algoritmus WordPress nepoužívá. Jen hledá v databázi.

WordPress vyhledávání je rozděleno na čtyři fáze. Nejdříve se zobrazí výsledky z první fáze, pak z druhé, třetí a nakonec čtvrté.

  • V první fázi hledá WordPress takové příspěvky, kde se nachází všechna zadaná klíčová slova a to v přesném pořadí v titulku.

  • V druhé fázi příspěvky, kde jsou všechna klíčová slova v titulku. Na pořadí ani umístění nezáleží.

  • V třetí fázi hledá alespoň některé z klíčových slov v titulku.

  • Ve čtvrté fázi zkouší hledat v textu příspěvků všechna klíčová slova v zadaném pořadí.

Přeštěte si   Může v budoucnu WordPress opustit PHP?

Jak vidíte základní vyhledávání WordPress se zaměřuje hlavně na hledání v titulcích příspěvků. V samotném textu pak hledá jen přesný výskyt.

Asi tušíte že toto není moc efektivní, pokud zrovna uživatel za sebou zadá sérii klíčových slov, která se sice nachází v příspěvcích, ale už ne v titulku. Na druhou stranu je třeba brát ohled na to, že vyhledávání je poměrně náročné na databázi. Hledat v krátkých titulcích se ještě zvládnout dá, ale procházet dlouhé texty stovek příspěvků už je časově náročné.

Pokud víte že uživatelé u vás často něco hledají (dá se to poměrně jednoduše monitorovat například přes Google Analytics), tak je lepší sáhnout po nějakém pluginu, který dokáže do vyhledávání zapojit například štítky, rubriky anebo i komentáře. Ovšem opět je třeba brát ohledy na výkon, aby místo výsledků vyhledávání neviděl návštěvník jen chybu 503.

Přeštěte si   Jak se stát WordPress vývojářem

Google

Lepším řešením je zvolit vyhledávání přes Google. Možnosti jsou v podstatě dvě. Buď použijete některý z pluginů anebo využijete službu AdSense, což je reklamní síť Google.

Osobně jsem zkoušel obě varianty a nakonec jsem zůstal u AdSense. Zjednodušeně řečeno si navolíte, z kterých webů se mají výsledky vyhledávání čerpat, na jaké stránce a jakou formou pak zobrazit. Následně je třeba vložit do šablony (stačí widget) kód pro formulář a do jedné ze stránek kód pro zobrazení.

Share Button

Programuju v PHP už několik let spíše pro zábavu. Baví mě WordPress, protože tak lenivým lidem jako jsem já ušetří spoustu času. A rád sbírám reklamní flash disky. Tento blog používám pro utřídění myšlenek.

http://n-host.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *