You are here: Home » WordPress » Potřebuji pro WordPress SEO pluginy?

Potřebuji pro WordPress SEO pluginy?

Podle Google je WordPress z pohledu SEO na tom velmi dobře a v 90% případů nepotřebujte cokoliv měnit, aby se s vašim webem vyhledávač neměl problém. Faktem ale je, že pokud chcete dosáhnout optimálních výsledků, chce to víc než se spolehnout na předpřipravené šablony.

Zde je menší seznam, toho co WordPress neumí a přitom to může mít zásadní vliv, jestli návštěvník váš web opravdu navštíví.

Upravení zobrazení názvu webu ve výsledcích vyhledávání

Pomocí WordPress nastavíte název webu a o čem je (obecné nastavení), ale co když chcete, aby se ve výsledcích vyhledávání zobrazovalo něco jiného? Plugin na SEO vám to umožní.

Například na hlavní stránce vašeho webu se objeví: Název webu | Popis. Právě SEO plugin vám umožní toto změnit třeba na: Název webu | Popis | Klíčové slovo.

Upravení title u jednotlivých příspěvků a podstránek

Obdobně je to i u příspěvků. Zobrazí se nadpis stránky a název webu. Jenomže to nemusí vůbec táhnout pozornost a lidi na to nebudou klikat. Název webu navíc nemusíte chtít vůbec zobrazit.

Přeštěte si   Co když jednoho dne WordPress skončí?

A teď se dostáváme ke rubrikám, štítkům a archivu (listování staršími příspěvky). V základním nastavení nejsou moc vypovídající. Většina webů na WordPress je navíc nemění, takže zapadnete mezi ostatní. Přitom by bylo o dost lepší mít třeba „Články z rubriky /Rubrika/ stránka X“, „Články z tématem /Štítek/ webu /Název webu/“, „Starší články webu /Název webu/ o /Popis webu/“. Titulky jsou pro vyhledávače důležité a chce to z nich dostat maximum.

Přizpůsobte si úryvky článků pro sociální sítě

Udržovat si přehled, která sociální síť zobrazuje kolik znaků a jaké rozměry náhledových obrázků není nic jednoduchého. Často se to mění aniž o tom víte. Tvůrci SEO pluginů to většinou řeší za vás a o vše se postarají. Takže pak když někdo sdílí váš článek, automaticky je k němu vygenerován i kód co je nadpis, jaký text použít a který obrázek zvolit. Samozřejmě můžete toto vše ručně nastavit u každého konkrétního příspěvku. Vhodné obrázky více zaujmou a přivedou další návštěvníky.

Přeštěte si   Proč poctivě už od začátku používat štítky a rubriky

Ačkoliv se nejedná přímo o SEO, tak většina SEO pluginl toto všechno už má v sobě. Nemusíte tak instalovat další pluginy pro jednotlivé sociální sítě.

Analýza on page SEO faktorů

Existují pluginy, které analyzují vámi psaný text a doporučí vám co zlepšit. Například, že by se hodil nějaký relevantní obrázek, že klíčové slovo na které cílíte moc nepoužíváte anebo by se hodilo dát do titulku. Je toho spousta co umí a většina doporučení má skutečný dopad na pozice ve vyhledávání.

Google authorship, Facebook Open Graph a další…

Ačkoliv Google authorship už svůj vrchol zažilo, tak bylo přesně tou ukázkou, kdy se SEO pluginy postaraly o většinu práce za vás. Dalším příkladem je třeba Facebook Open Graph. Navíc se SEO pluginy často postarají o zjednodušení různých procesů, například pro komunikaci s API, vkládání značek atd. Většinou stačí jen do formuláře vyplnit kus kódu, API klíč anebo jen ID. Nemusíte tak třeba řešit správné vložení kódu Google Analytics.

Přeštěte si   Matt Mullenweg

Firmy které stojí za SEO pluginy vás také budou upozorňovat na novinky a aktuální dění. Pokud vyjde něco nového, co by mohlo pomoct se SEO, tak se o tom dozvíte. Většinou už to bude přednastavené, jen je třeba to odsouhlasit (něco vložit) a je to.

Seznam dvou nejoblíbenějších SEO pluginů na závěr

Share Button

Programuju v PHP už několik let spíše pro zábavu. Baví mě WordPress, protože tak lenivým lidem jako jsem já ušetří spoustu času. A rád sbírám reklamní flash disky. Tento blog používám pro utřídění myšlenek.

http://n-host.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *